رفتن به مطلب

توتال وار ایران

سایت و انجمن های مرجع رسمی توتال وار ایران آموزش مودینگ سری توتال وار و ساخت بسته های الحاقی، دانلود مود، آموزش های مرتبط با بازی های توتال وار، خرید سری توتال وار اسکایریم و مود های مرتبط با بازی اسکاریم
کانال تلگرام

عنوان جدید توتال وار Total War: THREE KINGDOMS

این بازی که به تازگی توسط شرکت CA معرفی شده است در پاییز 2018 منتشر می شود و بازیکن قادرخواهد بود تا برای اولین بار در سری توتال وار دوران فئودال چین را تجربه کند. پرسش و پاسخ از مدیر شرکت CA در سایت توتال وار ایران
کانال تلگرام مشاهده جزییات

دانلود نسخه کرک شده Total War Warhammer 2

شرکت توتال وار کریتیو اسمبلی با ساخت Total War: Warhammer II به خوبی به همگان ثابت کرد که عزم خود را برای ساخت هرچه بهتر سه‌گانه‌ی Total War: Warhammer جزم کرده و قصد دارد رکوردی بزرگ از خود به جای بگذارد. رکوردی که در نهایت قرار است به بزرگ‌ترین تجربه‌ی توتال‌وار و چه بسا بزرگ‌ترین تجربه‌ی بازی‌های استراتژی تبدیل شود و نام این استودیو را برای همیشه به عنوان پرچم‌دار بازی‌های استراتژی نوبتی ثبت کند.
کانال تلگرام دانلود کنید

دانلودمستقیم آخرین نسخه روم 2 توتال وار 2017

کانال تلگرام دانلود کنید
آخرین اخبار
  • خبر جدید:
  • توتال وار ایران به روز رسانی شد
مهمان

چگونه گرافیک بازیها را بالا ببریم؟

پست های پیشنهاد شده

مهمان

قسمت اول : گرافیک چیست و چه مفهومی دارد؟

گرافیک همان تکسچر هست البته در معنای عام موتور بازیها مثل اساسین کرید و GTA IV و .... ابتدا اشکال کلی از شی مورد نظر میسازند بسته به نوع موتور اشکالی با گره های بالاتر که نقاص کروی و گرد به شکل نوک تیز ظاره نشوند سپس برای این اشکال تکسچر معلوم میکنند. فایلهای متنی بازی و در بعضی دیگر از بازیها فایلهای اجرایی dll این تکسچرها رو به شئ میچسبونند.

اما چرا مثلا میاییم بازی ای مثل روم توتال وار را کم گرافیک و شوگان را گرافیک بالا توصیف میکنیم؟

یکی همان گره های شی ای هست که اشاره شد مثلا دم اسب در روم توتال وار به شکل یک شئ است و تفکیکی بین مو های دم اسب قائل نشده اما در اساسین کرید این گونه نیست و این جزییات قدم اول گرافیک است اما قدم بعدی تکسچر ها هستند که بسیار مهم هستند در روم تکسچرها ضعیف و با ریزولوشن کم هستند که از دور زیبا به نظر میرسند ولی از نزدیک بسیار کم کیفیت مثل تنه درختان اما در بازیهای گرافیک بالا تکسچرهایی تهیه شدند HD با ریزولوشن 1024*1024 بدیهی هست که حجم هر تکسچر 5 مگ میشود به طور میانگین اما جزییات تکسچر بسیار بالا خواهد بود اما چرا ما در بازیهای پر گرافیک افت فریم داریم؟

جواب این هست که اولا گره های شی ای زیاد است و تفکیک اشیای ظریف زیاد بوده ثانیا بازی باید تکسچرهای HD پنج مگابایتی را در کوتاهترین زمان که چشم تشخیص ندهد لود کند و حال که اگر اشیای بازی بیشتر باشد افت فریم ناشی از لود تصاویر پر حجم سختر است . بازی اساسین کرید از این قاعده مستثنی هست از تکنولوژی جالبی بهره میبره که افت فریم به وجود نمیاره چون تصاویر در حد اکثر فشردگی هستن!

این تصاویر بسیار سنگین هستند و بازیهایی که از تکسچر های HD ستفاده میکنند غالبا از 2 دی وی دی بیشتر است. البته باید بگم که افت فریم بستگی زیادی به توانایی سیستم شما دارد حتما سی پی یو باید چند هسته ای باشد تا الگوریتم دو دویی راحت اجرا شود

همچنین افت فریم میتواند در بازیهای با گرافیک متوسط رخ دهد این به خاطر بالا بودن درجه mipmapping هست

یکی از پروژه های مود سازی من GTA IV.75 بوده که روی گرافیک زیاد کار کردم درمورد افزایش گرافیک روی کMIPMAPPING کار کرده بودم اما mipmap چی هست بذارین تا قسمت بعدی براتون توضیح میدم

در این تاپیک قصد دارم به شما اول مفاهیم ساده رو آموزش بدم بعد چگونگی افزایش گرافیک بازیها رو به شما میگم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان

الآن یکم سرم شلوغه باید بقیشو با عکس توضیح بدم که mip map چی هست در اسرع وقت حتما!{چشمک}

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان

الآن یکم سرم شلوغه باید بقیشو با عکس توضیح بدم که mip map چی هست در اسرع وقت حتما!{چشمک}

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان

فعلا مقدور نیست یکم سرم شلوغه درضمن باید با عکس بیشتر توضیح بدم که وقت میبره{پوزخند}

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان

فعلا مقدور نیست یکم سرم شلوغه درضمن باید با عکس بیشتر توضیح بدم که وقت میبره{پوزخند}

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان

جالبه من با این روش گرافیک اسکایریم رو تا حد مرگ بالا بردم به زودی پروژه تکمیل میشه و روش گرافیک افزایش دادن رو قرار میدم{پوزخند}

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان

قسمت دوم :

تکشچرینگ >>>>>>>>>>>>

موتور گرافیک بازی ها از تکسچر هایی بهره میبره تا اون تکسچر ها رو به سطوح اضافه کنه

بازی های جدید علاوه بر تکسچر ها یه N texture هم دارند یعنی چی؟ ببینید تکسچری که به بازی اضافه میشه فقط شکل تکسچر هست اما اگه سطح سیمان باشه برای طبیعی شدن و نقاط برجستگی و فررفتگی باید در بازی معلوم باشه

این دو عکس از یک تکچر خیابان در آی وی هست ( که به بازی اضافه کردم )

ببینید این تکسچر اصلی است :

tf_pave_centralp1.jpg

یا : http://s3.picofile.com/file/7462471719/tf_pave_centralp1.jpg

tf_pave_centralp1_n.jpg

یا : http://s1.picofile.com/file/7462470856/tf_pave_centralp1_n.jpg

و این عکس به موتور گرافیک در قسمت خروجی فقط پستی بلندی ها را معلوم کرده در بازی این قسمت ها در خیابان کاملا طبیعی میشوند و حتی اگه چاله چوله بیشتر باشه موجب ایجاد دست انداز در جاده میشه

برای همه تکسچر ها این وضعیت را در بازیهای جدید چند دی وی دی داریم چرا که حجم این تکسچر ها بالا هستند عکس ها با فرمت JPG در اینجا هست ولی در بازی ها معمولا DDS مشهور است و برای تکسچر های درخت و ... که پس زمینه ندارند PNG معروفترین هست این تکسچر های حجیم توسط سیستم DXT فشرده میشوند تا حجم آنها کاهش یابد!

این تکسچر ها توسط دوربین های بسیار حرفه ای عکس برداری با ریزولوشن بالا گرفته میشوند اگر براش شما عکس گرفتن دشوار هست میتوانید در اینترنت شمار بی نهایت تکسچر ببینید

فقط در گوگل سرچ کنید

texture

کلی سایت تکسچر میاد و کلی تکسچر با رزولوشن بالا

این تکسچر خیابان رو که براتون گذاشتم از گوگل گرفتم

اما برای اضافه کردن به بازی بدانید بازیهای مختلف شیوه مختلفی دارن در اینترنت برای بازی های مختلف نرم افزارهایی طرح شده که وارد فایلهای بازی میشید و تکسچر ها رو اضافه میکنید

مثلا برای امپایر توتال وار : pack manager

برای آی وی : open IV v1.2

برای اسکایریم : ابزار اکسترکت فایل (که دیگه نمیخواد دوباره پک کنیدش)

همانطور که قبلا گفتم mipmap تعداد تکرار در واحد سطح هست در بازی مثلا در یک متر مربع معمولا یک تکسچر وجود دارد اما اگر تکسچر 512*512 باشد باید 10 عدد باشند تا بهترین کیفیت رو ببینید اما اگه این تکسچر چمن یا چیزی باشد که یک دست نباشد در بازی متوجه تکرار تکسچر خواهید بود و بازی برایتان زشت میشود چرا که مثلا هی میبینید تکرار شده تکسچر! معمولا درجه mipmap برای 512*512 عدد 8 هست که وقتی در بازی قرار دارید متوجه تکرار تکسچر نمیشید ولی از دور مشخص خواهد بود تکرار تکسچر همچنین در نمای نزدیک تکسچر بی کیفتی میبینید :

اما یه راهیی که خودم کشف کردم (راحته) اینه که دستی کار کنید

در تصویر زیر برگ شاخه یکی از درختان آی وی را میبینید :

tall_boy_leaf_dbig_tree_leaf_a2.jpg

یا

http://s3.picofile.com/file/7462482789/tall_boy_leaf_dbig_tree_leaf_a2.jpg

این برگ شاخه بله کیفیت بالایی داره اما در بازی متوجه تکرار برگ درختان میشید و خیلی زشت میشه ! چون 512 *512 هست با mipmap پیشفرض بازی 8 و اگه 10 باشه تکرار ایجاد میشه

tall_boy_leaf_dbig_tree_leaf_a1.jpg

یا :

http://s3.picofile.com/file/7462484187/tall_boy_leaf_dbig_tree_leaf_a1.jpg

این ترفند برای همه تکسچر ها عملی هست

تکسچر خیابان هم دیگه خودتون کشف کنید دیگه!

مثلا در اسکایریم من آمدم برف ها رو تکسچرینگ کردم

از فتوشاپ کمک گرفتم

بعد از ادیت کردن و بزرگ کردن تصویر و کپی کردن دو تکسچر مثل هم رو بغل هم گذاشتم بسیار در بازی با کیفیت شده اند (نمونه به این تاپیک مراجعه کنید و عکساشو ببینید :

http://www.totalwar.ir/twp/showthread.php?tid=1763

دیگه متوجه منظورم شدید در اسکایریم چون پوشش گیاهی بسیار زیادی هست به هیچ عنوان متوجه تکرار تصویر نمیشید چون گیاهان نمیذارن از دور ببینید!

ما خودمون با فتوشاپ رزولوشن تکسچر رو 1024*1024 میکنیم و این شکلی کپی میکنیم تو تکسچر جوری که مشخص نیست که تکرار شده

خوب برای امروز کافیه!

جلسه بعد راجع به سیستم ذره ای صحبت میکنم که یک انفجار چگونه در بازی ایجاد میشود در حالی که برای انفجار تکسچر داریم! دو بعدی > سه بعدی!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان

حتما نظر بدید خوب بود یا بد بود؟

امیر تشکر یادت رفت!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی دوس دارم یاد بگیرم {پوزخند}{پوزخند}{پوزخند}

تکسچرهای حیوانات هم هست{فکر کردن}

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان

قسمت سوم:

سیستم ذره ای در بازیهی رایانه ای به شکل دو بعدیست در واقع باران ، انفجار ، دود و ... تکسچر های دو بعدی هستند که در بازی توسط موتور بازی سه بعدی میشوند

اما چگونه : اولا باید بگم که انفجار و دود و آتش به شکل انیمیشن هست شکلی که در زیر میبینید که شامل چندین فریم از آتش و دود است این فریم ها در بازی به ترتیب اجرا شده و بسته به سیستم برنامه نویسی میتوانند تکرار بشوند که مثلا در چه مدت انیمیشن آتش نمایش داده شود! اما همه این تصاویر که دو بعدیه پس چرا ما در سه بعد میبینیم؟

دو ترفند در بازی زده میشه:

1- موتور بازی میاد تکسچر رو دو بعدی نمایش داده میشه و طرفی که چشمان شما میبینه قفل میکنه درواقع تکسچر به چشمان شما یا همان بازیکن قفل میشه و اگر شما برید اطراف آتش بگردید آتش هم میچرخه درحالی که تصویر قفل شده هست و شما فکر میکنید پشت آتش را دارید نگاه میکنید

حالت دوم ترفندی هست که معمولا استفاده نمیشه ولی جالبه این ترفند میاد 50 تا 100 تکسچر آتش رو شبیه دایره به هم میچسبونه و سه بعدی میکنه

شما برای اینکه در بازی به فایلهای بازی دسترسی دارید میتونید تکسچر های آتش و دود و انفجار رو تغییر بدید

در بیشتر بازی ها از روش اولی برای سه بعدی سازی استفاده میشه

اگر میخواهید تکسچر های واقعی پیدا کنید از گوگل کمک بگیرید عبارت زیر را مثلا برای انفجار تایپ کنید:

Anime explode texture

و ...

باران هم تصویری دو بعدی هست که در بازیهای جدید و پر گرافیک صد ها تکسچر باران را به شکل یک قطره در میارن البته باران تکسچر دارد این تکسچر شبیه یک قطره آب (معمولا کروی) هست و بسیار شفاف هست مانند شیشه

هرچه رزولوشن تصویر آتش و انفجار بالاتر باشه و تکسچر واقعی تر باشه (مثل جاست کاز 2 ) انفجار بسیار زیباتر خواهد بود.

تکسچر برف در تمام بازیهایی که زمستان دارند دو بعدی هست

تکسچر آب هم خیلی صحبت داره چرا که آب دینامیک خیلی پیچیده ای داره و از تکسچر تنها نمیتوان کیفیت آب رو بالا برد در آی وی با دست کاری در timecycle می توان رنگ آب دریا رو طبیعی کرد

ولی سایر بازیها مثلا اسکایریم تنها تکسچر کافی نیست! البته در اسکایریم به تنهایی میتوان تکسچر کف ایجاد کرد مثل تصویر زیر این تکسچر در بازی اسکایریم توسط سایت skyrim mods ساخته شده

آبشار هم تکسچر دارند

جالب اینجاست که این تکسچر ها که پستی و بلندی ندارند (!) N texture که در جلسه قبل گفتیم وجود ندارد

اما تکسچر دود و خاک به این راحتیا که فکر کردیم نیست پیچیده تر از آن هستند تا بتوان توصیف کرد

این تکسچر ها رو نمیتوان ادیت کرد

مهمترین بحث در افزایش گرافیک

Color pow

هست

Pow مخفف power هست

یعنی قدرت رنگ آمیزی دو تصویر زیر را مشاهده کنید :

این دو تصویر با فتوشاپ تغییر نشدن مثلا دومی با فتوضاپ ادیت شده باشه نه اینطور نیست

تصویر دومی چرا خیلی زیباست به خاطر بالا بودن color pow هست

این تابع یک مقداری دارد افزایش مقدار موجب افزایش رنگ ، contrast میشه

و یکم محیط دومی تاریکتر هست اما بسیار زیباتر و طبیعی تر به نظر میرسه این تابع در بازیها در بخش تنظیمات بازی و

Contrast وجود داره و قابل تنظیمه ولی تاثیر خیلی کمی داره

پیشنهاد میکنم برای بازیها از گرافیک ENB استفاده کنید

چرا که ENB یک فایل تنظیماتی داره و کلی تابع و مقدار با بالا و پایین کردنشون میتونید بازی رو بسیار زیاد تغییر بدید

یکی از تنظمیات مهم همونی بود که گفتم

اما در تمام بازیهای جدید چیزی به عنوان

SSAO داریم

حتما این رو در بخش تنظیمات دیدین این تابع میاد گوشه ها رو سایه میزنه مثلا گوشه دیوار که باید سایه باشه سایه میزنه و بازی رو بسیار طبیعی تر میکنه در همون دو تصویر بالا تفاوت رو احساس میکنید به گوشه ها دقت کنید!

اگه یکم تخصصی تر بشیم این عبارت مخففScreen Space Ambient Occlusion

هست

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان

تا اینجاش مهم ها رو گفتم

باقیش غیر ضروریات هست{پوزخند}

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان

تا اینجاش مهم ها رو گفتم

باقیش غیر ضروریات هست{پوزخند}

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان
تا اینجاش مهم ها رو گفتم
باقیش غیر ضروریات هست{پوزخند}

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان
Timecycle
بازی های جدید سیستم جالبی تحت عنوان تایم سایکل دارند این سیستم زمان بندی هایی به شکل ساعت دارند برای مثال ساعت 7 صبح و ... که هر کدام از زمان ها پارامترهای خاص خود را دارند
اگر به سورس بازیها دسترسی داشته باشید متوجه چنین فایلی خواهید شد این فایل پر از عدد است و برای اینکه بفهمید هر کدام از اعداد چه مفهومی دارند باید برنامه نویسی تحت عنوان فریمورک را بلد باشید
اینجا قصد دارم توضیح ساده ای بدهم
بیشتر این اعداد مربوط به نورپردازی و رنگ آمیزی نور ها هست به این معنی که نورپردازی ساعت 7 صبح با 12 ظهر کاملا متفاوت بوده و نورپردازی هوای بارانی با هوای آفتابی تفاوت دارد
ممکن است شما بگویید خوب در بازی ما نور های زیادی داریم
بله اونا
Light sprite
هستند که ربطی به قضیه ما ندارن مانند نور چراغ سقفی و ...
اما ما داریم درباره نورپردازی محیط حرف میزنیم . همیشه این کد ها از سه رنگ RGB تبعیت میکنند
برای اینکه نور پردازی ساعت 12 صبح شبیه واقعیت باشه باید بدانید که ساعت 12 ظهر در یک خیابان نورپردازی چه رنگی هست
سایه ها چه رنگی هستند بعد در بازی رنگ های نور پردازی رو مودینگ میکنیم
مثلا ساعت 12 نورپردازی از سه رنگ مختلف که هر کدام RGB خود را دارند استفاده میکنیم
با مخلوط این سه رنگ در موتور بازی فضای نورپردازی شما مجسم شده و این سه رنگ با هم ترکیب میشوند
رنگ های تیره تر محیط را تاریک و رنگ های روشن تر محیط را روشن جلوه میدهند
برای 12 ظهر ما نورپردازی از سه رنگ مختلف استفاده کردیم (در مود آی وی .75)
رنگ زرد نیمه روشن
رنگ خاکستری روشن
رنگ زرد تیره
مخلوط همه این رنگ ها به شکلی هست که در واقعیت ساعد 12 ظهر میبینیم
رنگ خاکستری میاد رنگ زرد رو کنترل میکنه و سایه ها رو خاکستری میکنه چون خاکستری روشن زدم پس سایه ها هم زیاد تیره نمیشن
رنگ های زرد رنگ نورپردازی محیط رو شبیه 12 ظهر میکنن (البته زمستان و تابستان متفاوت بوده و به این علت همه بازی ها یک فصله هستند)

برای هوای بارانی نورپردازی باید خاکستری تیره ، آبی نفتی ، قرمز باشند
شاید فکر کنید قرمز خوب محیط رو قرمز میکنه نه باید به شما بگم اینطور نیست این رنگ ها همه با هم ترکیب میشن
بعضی ها ضعیف و بعضی ها قوی هستند با پارامتر دیگری که شدت هر یک از رنگ ها رو تعیین میکنه میسنجن در بازی شدت رنگ قرمز خیلی جزیی بوده و محیط را بسیار زیبا میکند

اما این رنگ ها رو چه طوری تشخیص بدیم ؟ بهترین راه تجربه هست بنده در این راه تجربه بسیاری داشتم
با تجربه میتوانید خودتون حدس بزنید هوای مه آلود ساعت 9 شب چه نور پردازی ای نیاز داره
چیز های بساری در تایم سایکل وجود داره از جمله شدت و کیفیت ابر ها ، شدت و اندازه نور خورشید همچنین رنگ آنها
رنگ آسمان در ساعات مختلف و در شرایط آب و هوایی مختلف و ...

نور پردازی بیش از تکسچر موجب افزایش گرافیک میشه و حس میکنید در محیط واقعی هستید با نور پردازی میشه بعضی سوتی های گرافیکی را 0باگ ها) حذف کرد
همه بازی ها از این سیستم استفاده میکنند فقط باید به سورس کد هاش دسترسی پیدا کنید


به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
+عالی بود دستت در نکنه{آفرین}؛ نور پردازی امپایر هم همینطوره وقتی گرافیکش رو روی آخر میزدم فقط درخشندگی و نورش بیشتر میشد؛ چطور باید سورس کدهای بازی رو پیدا کرد؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان
هر بازی شیوه خاص خودشو داره مثلا GTA IV خودش یه فایل داره
اساسین کرید در forge هاش هست
کال آو دیوتی هم میشه این فایل رو پیدا کرد در پوشه main
اسکایریم به راحتی میشه نورپردازی رو تغییر داد
امپایر توی فایلهای DB باید بگردیم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام ببخشید من توی بازی gtaiv حالت گرافیک بازی رو نمیتونم بالا ببرم هرچی زور میزنم حتی وقتی که حالت گرافیک و بلا میبرم هیچ تغیری نمیکنه یعنی عددش هیچ تغیری نمیکنه همیشه 600*800 هست با اینکه گرافیک کامپیوترم 4 هست و همه بازی ها رو با گرافیک900*1440 اجرا میکنه ولی این بازی رو نه لطفا کمک کنید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×