Welcome to مرجع رسمی توتال وار ایران || Persian Total War Official

Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to contribute to this site by submitting your own content or replying to existing content. You'll be able to customize your profile, receive reputation points as a reward for submitting content, while also communicating with other members via your own private inbox, plus much more! This message will be removed once you have signed in.

مهمان

آموزش assembly kit attila و مود سازی روی اتیلا توتال وار || قسمت اول

35 پست در این موضوع قرار دارد

به نام خدا

سلام دوستان . امروز با آموزش قسمتی از ابزار فوق العاده کیت آتیلا در خدمت شما هستم . این مبحث امروز ، چیز جدید اضافه شده در کیت آتیلا یعنی بخش ted هست . با این بخش میتوانید مپ و نقشه جنگ های خود را تعیین کنید ، ساختمان ها ، درختان ، جلوه های ویژه را در محیط خودتان تعیین کنید 

 

کیت آتیلا را از انجمن دانلود کنید 

به فایل bin رفته و از آنجا TEd.Assemblykit.exe را اجرا کنید . 

وقتی باز شد یک پنجره میبینید که یک زمین خاکی به همراه یک آسمان صاف و آبی مشاهده میکنید . این base کار ماست . دقت کنید از زمان اجرای برنامه چند دقیقه طول میکشد تا برنامه به طور کامل باز شود . این برنامه مانند 3دی مکس ، سه بعدی سازی است 

 

این برنامه یک باگ دارد ، قرار گیری موس در صفحه با کلیک کردن روی دکمه ها همخوانی ندارد . یعنی موس را سه سانتی متر نسبت به دکمه مورد نظر به سمت راست بیارید تا دکمه را انتخاب کنید . این باگ با داشتن دو مانیتور همزمان از بین میرود . ولی به هرحال از روش سه سانتی متر استفاده کنید مشکلی ایجاد نمیکند ..

مبحث اصلی ما تازه شروع شد . برای شروع کار از منوی file ، گزینه  Edit Battlefield Info را انتخاب کرده و در پنجره باز شده به ترتیب از بالا به پایین ، نام مپ ، توضیحاتش (نام و توضیحات در بازی عینا در بخش کاستوم بتل در قسمت prests دیده خواهد شد) ، نام سازنده ، نوع نبرد (land/ دریایی یا قلعه ) ، سایز تیم که معمولا همان 1 است ، نوع مپ (که بهتر است به این حالت که مالتی پلیر هست دست نزنید )

ok را بزنید تا وارد مرحله بعد شویم !

 

حالا زمین را عوض کنیم . زمین در حالت عادی خاک است ما میتوانیم چمن زار ، بیابان ، زمین های گلی ، مرداب و زمین جنگل و ... داشته باشیم برای تعیین نوع تکسچر زمین ، از منوی file بخش Tile Properties بروید و تکسچر مورد نظر را انتخاب کنید .

 

حالا وقت پستی ها و بنلدی ها میرسد . در پنجره برنامه زیر منو ها سه تا آیکون داریم که آیکون سومی عکس آیکون paint هست روی آن کلیک کنید (برای کلیک روی آن نیاز دارید تا موس را سه سانتی متر به راست ببرید در همان راستا ) سپس نوع قلم و سایز قلم را انتخاب کرده و مانند فتوشاپ روی زمین بکشید تا نقاط مورد نظر بلند شوند (کوه ها ) یا با گرفتن shift یا alt میتوانید چاله و دریاچه ایجاد کنید (ارتفاع منفی میدهد)

این قسمت پستی بلندی ها با تجربه یاد میگیرید که چه کوه های زیبایی ایجاد کنید یا اینکه ناهمواری های ظریف زمین را ایجاد کنید 

طبیعتا در نوک قله ها و تبه ها کلا چمن زار نداریم یعنی یک حالت سنگلاخی یا گلی داریم برای همین لازم است یک بخش هایی را گلی کنیم ! برای اینکه بخش هایی از زمین را یک تکسچر جدا بدیم ، target را کلیک کنید و تا blend map  را ایجاد کنیم . در این جالت “channel را به agri0 تغییر دهید و مثل فتوشاپ شروع به نقاشی و کشیدن قلموی تکسچری جدید (گل ) بر روی نقاط دلخواه (مثلا تپه ها) کنید

 

 

مرحله بعدی تعیین مناطق جنگی یا همان  Deployment Zone  هست . که وقتی وارد جنگ میشوید یونیت ها در این ناحیه قرار بگیرند (قبل از start battle ) . بر روی تب Create در بالای نرم افزار کلیک کنید و Deployment Zone Editor را انتخاب کنید . بهتر است در این مرحله با زدن alt و کلید میانی موس ، نمای دوربین نرم افزار را به صورت دید از بالا کنید تا راحت تر کار کنید چون مرحله حساسیست ، حالا حالت draw mod را به حالت مربع انتخاب کنید (تا به شکل مربع رسم کنید ) و alliance id  ، را 0 انتخاب کنید . حالا با دست به شکل مستطیل بالا یا پایین مپ جایی که یونیت های فکشن A قرار میگیرد را رنگ آمیزی کنید . با این کار با شروع بازی یونیت ها فقط در این محدوده قرار دارند (شروع بازی قبل از زدن start deployment ) ! حالا همین کار را دوباره با alliance id که عددش را 1 میذارید بکنید و این بار مستطیل را یک طرف دیگر بکشید (مربوط به یونیت های فکشن B ) 

 

اگر این کار را نکنید با شروع جنگ اصلا نمیتونید یونیت هاتون رو بچینید و چیدمان یونیت قبل جنگ امکان ندارد !

 

 

حالا بخش شیرین ماجرا : درخت ، ساختمان را اضافه کنیم . در تب های سه گانه بالای نرم افزار Object Type  را بزنید در این جا لیستی از اشیای موجود از درخت و سبزه گرفته تا ساختمان و حتی VFX ( جلوه های بصری خاک ، دود و ... ) میتوانید به مپ اضافه کنید کار کردن با این قسمت دقت و ظرافت خاصی میخواهد . به خصوص اگر بی حوصله هستید اصلا دست به این کارها نزنید ! برای درخت ، روی عکس درخت در همان منو ها کلیک کنید ( کلیک روی سه سانتی متر راست تر از خود گزینه ، به خاطر باگ ماوس نرم افزار ) تا پنجره ای باز میشوند میتوانید لیستی از درخت های موجود بازی را انتخاب کنید و به دقت به نقشه اضافه کنید (مثل 3 دی مکس )

 

 

بعد از این کار ها میرسیم به سیو و خروجی گرفتن از مود . 

 

FILE را کلیک کنید و “Save as Battlefield را بزنید . نام بدهید و سیو کنید ، BOB باز میشود و همه کارها را انجام داده و یک پک در مسیر زیر به شما میدهد : 

C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Total War Attila\assembly_kit\retail\data 

 

آن را کپی کرده و در پوشه data آتیلا بریزید و مانند سایر مود ها اجرایش کنید . حالا نقشه کجا اضافه میشود ؟ در بخش منوی prests در کاستوم بتل ! 

 

فایل های مپ نیز توسط مود سازان میتوانند به نبرد های تاریخی و ... اضافه شوند و یک نبرد تاریخی جدا بسازید که ساخت نبرد تاریخی (مثل نبرد حران که بنده در حماسه سورنا ایجاد کردم ) پروسه ای طولانی و وقت گیر هست (اسکریپت نویسی )

 

 

این اساس و اصول مپ سازی بتل مپ آتیلا بود . حالا با ذکاوت مود سازی میتوانید خیلی شاخ و برگ به محیط بدهید حتی حرکات دوربین را از پیش طراحی کنید تا هنگام ورود به جنگ ، تصاویری سینمایی از صف آرایی نیروها داشته  باشیم . این مسائل پیچیده هستند و نه وقت بنده اجازه میده که خیلی توضیح بدم و هم اینکه شما حوصله خوندن این اسکریپت نویسی ها را دارید ....

 

 

با تشکر - مدیر انجمن ، شهاب کاووسی . 

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دستت درد نکنه شهاب جان.فقط یه سوال:میشه مپ ساخته شده رو جایگزین برخی مپهای کمپین مپ کرد؟مثلا شهرهای آفریقایی رو بجای اینکه بیس رومی یا ساسانی باشند مثل بربرها بشند.کلا میشه شهرهای کمپین مپ رو ادیت کرد؟(منظورم داخل بتل مپش هست)

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام من وقتی روی فایلTEd.Assemblykit.exe کلیک میکنم هیچ اتفقی نمیوفته.همون فایل 250mb از انجمن رو دان کردم

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برنامه فوق العاده سنگینه و چند دقیه طول میکشه باز شه 

درثانی شما باید فولدر assembly kit رو از فایل فشرده درست در محل نصب بازی بریزی ! چون نرم افزار از فایل های بازی استفاده میکنه تا اجرا شه !

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اون سه فایل terrain رو دان نکردم!!!میتونه مشکل از این باشه؟؟؟؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام چجوری میشه اسب یک یونیت رو عوض کنیم؟ :unsure: 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آقا ادامه بدین دیگه

سایت به این عظمت یه آموزش کامل ساخت یونیت نداره

الان من مدلایی که تو اسمبلی کیت ساختمو هر کار میکنم نمیتونم تو بازی بیارم هیشکی هم پاسخگو نیست:(

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 46 دقیقه قبل، antigoon گفته است :

آقا ادامه بدین دیگه

سایت به این عظمت یه آموزش کامل ساخت یونیت نداره

الان من مدلایی که تو اسمبلی کیت ساختمو هر کار میکنم نمیتونم تو بازی بیارم هیشکی هم پاسخگو نیست:(

 

دوست عزیز اموزش یونیت سازی بسیار حوصله میخواد. مخصوصا برای کسی که اموزش میده. فعلا امتحانات دانشگاهیی پیشرو هست. بعد امتحانات اموزش جامعی رو قرار خواهم داد.

کارهایی که شما انجام  دادید به احتمال خیلی قوی اشتباه هست.تو مودینگ اگه کوچکترین اشتباهی کنید بازی لود نخواهد شد.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مود سورنا 2 و اتحاد اریایی ها بسیار جامع و کامل هست. اگه از اون استفاده کنید مشکلی نخواهید داشت.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی ممنون از اینکه پاسخ دادین

این مدهارو میشناسم ولی میخوام خودم یونیت بسازم.

چندجا خونده بودم که میشه از تو همون اسمبلی کیت به وسیله dave و bob یونیتارو درست کنیم دیگه لازم نیست با پک فایل منیجر سرو کله بزنیم درسته؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آقا بالاخره تونستم یونیتمو بیارم تو بازی:)

فقط ی مشکل  کوچیک مونده اونم اینه که یونیتام نا مرِیی شدن(اونایی که خودم ساختم)

فقط فرمانده و علمدار یونیت مشخص هستن

مشکلش چی میتونه باشه؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 8 ساعت قبل، antigoon گفته است :

آقا بالاخره تونستم یونیتمو بیارم تو بازی:)

فقط ی مشکل  کوچیک مونده اونم اینه که یونیتام نا مرِیی شدن(اونایی که خودم ساختم)

فقط فرمانده و علمدار یونیت مشخص هستن

مشکلش چی میتونه باشه؟

واریانتش مشکل داره. نمیخونه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 18 دقیقه قبل، ninjassan گفته است :

واریانتش مشکل داره. نمیخونه

اینم واریانتش 

http://s6.picofile.com/file/8229787918/roman_bodyguard_VariantMeshDefinition.html

البته برای آتیلا هست 

فقط لطف کنین ایرادامو بگین به طور کلی

مثلا اینکه فلان چیز هیچ وقت نباید فلان جا باشه.

اینم فایل پکش هست اگه یکی از اساتید وقت کردن یه نیگا بندازن اگه خطایی چیزی داره تذکر بدن

http://s6.picofile.com/file/8229787842/kingsbyantigoon.pack.html

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در 1394/10/04, 06:27:48، antigoon گفته است :

اینم واریانتش 

http://s6.picofile.com/file/8229787918/roman_bodyguard_VariantMeshDefinition.html

البته برای آتیلا هست 

فقط لطف کنین ایرادامو بگین به طور کلی

مثلا اینکه فلان چیز هیچ وقت نباید فلان جا باشه.

اینم فایل پکش هست اگه یکی از اساتید وقت کردن یه نیگا بندازن اگه خطایی چیزی داره تذکر بدن

http://s6.picofile.com/file/8229787842/kingsbyantigoon.pack.html

احتمالا توی دیتا بیس واریانت اشتباه کردید یا توی ساخت خود واریانت

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 19 ساعت قبل، antigoon گفته است :

اینم واریانتش 

http://s6.picofile.com/file/8229787918/roman_bodyguard_VariantMeshDefinition.html

البته برای آتیلا هست 

فقط لطف کنین ایرادامو بگین به طور کلی

مثلا اینکه فلان چیز هیچ وقت نباید فلان جا باشه.

اینم فایل پکش هست اگه یکی از اساتید وقت کردن یه نیگا بندازن اگه خطایی چیزی داره تذکر بدن

http://s6.picofile.com/file/8229787842/kingsbyantigoon.pack.html

دوست عزیز واریانت مشکل داره از نو بساز از رو یکی از یونیت های بازی که کلاسش با یونیتی که ساختی هماهنگ باشه (مثلا کمانداره ساختی تو واریانت از رو واریانت بازی بساز)

 

antigoon پسند دیده است

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

الحمد لله 

D:

اولین یونیتم به خوبی و خوشی ساخته شد

فرمانده هپتالیان،کینگیلا

با تشکر از mobins

ninjassan 

olympia

که واقعا کمکم کردند و به هرکدوم 5 تا اعتبار شیرینی میدم

راستی عیدتونم مبارک

اینم عکسای یونیت:

Attila%202015-12-29%2011-19-00-71.png

Attila%202015-12-29%2011-16-52-75.png

Attila%202015-12-29%2011-17-44-20.png

Attila%202015-12-29%2011-16-33-79.png

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 34 دقیقه قبل، antigoon گفته است :

الحمد لله 

D:

اولین یونیتم به خوبی و خوشی ساخته شد

فرمانده هپتالیان،کینگیلا

با تشکر از mobins

ninjassan 

olympia

که واقعا کمکم کردند و به هرکدوم 5 تا اعتبار شیرینی میدم

راستی عیدتونم مبارک

اینم عکسای یونیت:

Attila%202015-12-29%2011-19-00-71.png

Attila%202015-12-29%2011-16-52-75.png

Attila%202015-12-29%2011-17-44-20.png

Attila%202015-12-29%2011-16-33-79.png

 

چقدر باگ داره؟ لباس زیر زره رو درست کن

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 2 ساعت قبل، ninjassan گفته است :

چقدر باگ داره؟ لباس زیر زره رو درست کن

دست شما درد نکنه رفتم چک کردم دیدم یه جا تو پکش اشتباه کردم در واقع این یونیت من نبوده افسر معمولی نومد بوده D:

درست شد این یونیت منه

pe2m_attila_2015-12-29_14-33-30-02.jpg

sser_attila_2015-12-29_14-34-15-46.jpg

Darkhammer پسند دیده است

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تبریک میگم بهتون :grin:

بیشتر یونیت بسازید شاید تو پروژه ها از شما استفاده شود دوست عزیز! :blush:

antigoon پسند دیده است

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اگر پیشرفت خوبی داشته باشید میتونیم از شما استفاده کنیم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برو بچ سایتی رو میشناسین آخرین نسخه ی موجود روم 2 رو داشته باشه؟(خشم اسپارتا) میخام سفارش بدم مثل اینکه همه دوباره رفتن سراغ روم 2

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

من دارم اون مود همه لیدر ها که درخواست کرده بودم رو خودم میسازم و تا جاهای خوبی پیشرفته هفتاد درصد کار تموم شده

ان شا الله تموم که شد میزارم برای دانلود که اساتید یه راهنمایی یا تذکری دارن بدن

چون وقت امتحاناس کار کند پیش میره ولی احتمالا فردا پس فردا تموم بشه

ویرایش شده در توسط antigoon

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 3 ساعت قبل، antigoon گفته است :

0ftt_attila_2015-12-30_17-59-41-46.jpg

5bbq_attila_2015-12-30_17-58-33-37.jpg

lixm_attila_2015-12-30_17-58-00-76.jpg

اینم شش تا دیگه از لیدر ها

لیدر ها توسط اعضای تیم خوبی کارشدند. نیازی به ویرایش دیگری ندارند. وقت خود را صرف این کارا نکنید.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری