رفتن به مطلب
آخرین اخبار
  • خبر جدید:
  • توتال وار ایران به روز رسانی شد

mohammad 2

کاربر ساده
  • تعداد ارسال ها

    633
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    5

آخرین بار برد mohammad 2 در فروردین 13

mohammad 2 یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

درباره mohammad 2

  • تاریخ تولد ۸۸/۰۴/۱۴

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.totalwarpersian.takbb.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  1. نظر سنجی جدید

    عالیه... :unsure:
  2. آینده ی سیاه عملیات های سیاه «پیش نمایش cod bo2

    3روز دیگه برایpc‎ ‎
  3. آینده ی سیاه عملیات های سیاه «پیش نمایش cod bo2

    3روز دیگه برایpc‎ ‎
  4. آینده ی سیاه عملیات های سیاه «پیش نمایش cod bo2

    3روز دیگه برایpc‎ ‎
  5. آینده ی سیاه عملیات های سیاه «پیش نمایش cod bo2

    3روز دیگه برایpc‎ ‎
  6. آینده ی سیاه عملیات های سیاه «پیش نمایش cod bo2

    فکر نکنم ربطی داشته باشه به انقلاب ایران{بذار ببینم}
  7. آینده ی سیاه عملیات های سیاه «پیش نمایش cod bo2

    فکر نکنم ربطی داشته باشه به انقلاب ایران{بذار ببینم}
  8. آینده ی سیاه عملیات های سیاه «پیش نمایش cod bo2

    فکر نکنم ربطی داشته باشه به انقلاب ایران{بذار ببینم}
  9. آینده ی سیاه عملیات های سیاه «پیش نمایش cod bo2

    فکر نکنم ربطی داشته باشه به انقلاب ایران{بذار ببینم}
  10. در این تایپیک قصد دارم دیدگاه خودم رو در مورد 10 بازیی که پیشرفت چشم گیری با نسخه های قبلی خود نداشته اند بیان کنم. مقدمه : خیلی از بازی ها هنگامی که ساخته می شوند از نگاه مثبت منتقدان بهره مند می شوند و فروش خوبی رو به خود اختصاص می دهند.به همین دلیل سازندگان این گونه بازی ها به فکر ساخت نسخه های بعدی آن می کنند. اما اشتباهی که خیلی از آنها مرتکب می شوند این است که فکر می کنند اگر همان گیم پلی و خصوصیات را ادامه دهند و فقط به صرف اینکه داستان را ادامه دار کنند بازی را بسازند گیمر ها مثل نسخه ی قبلی از آن لذت می برند اما در حالی که بسیاری مواقع این گونه ادامه ها نام و آوازه ی نسخه ی قبلی را هم از بین می برد.اما دسته ی دیگری هم وجود دارند و آن این است که از همان نسخه ی اول یک بازی متوسط به پایین شناخته می شوند اما سازندگان باز هم برای ساخت نسخه های بعدی به اصطلاح لجاجت به خرج می دهند.در اینجا به 10 بازی که نسخه های بعدی آن پیشرفت زیادی نسبت به نسخه های قبلی نکرده اشاره می کنیم. 1. F1 Racing Series : بازی های مسابقات رالی فرمول یک که از سال 2010 اولین نسخه ی آن ساخته شد بیشتر شبیه یک بازی به سبک شبیه سازی مسابقات فرمول یک هست تا یک بازی به سبک اتومبیل رانی. در این بازی ها همه ی عوامل محیطی از جمله باد و باران و ..... . و حتی باد لاستیک ها در رانندگی شما تاثیر دارد.این سری بازی توانسته به بهترین شکل ممکن مسابقات فرمول یک رو شبیه سازی کنه.اما حال که سه نسخه از آن ساخته شده بیشترین تغییری که در بازی دیده میشه سال بازی هست که از 2010 به 2011 و 2012 تغییر کرده است.البته با توجه به سبک بازی نمیشه انتظار داشت که هر سال تغییر چشم گیری از بازی دیده شود اما چه اصراری هست که حتما هر سال یک نسخه از این بازی به انتشار در بیاید. 2. WWE Series : مسابقات کشتی کج از جمله پرطرفدار ترین مسابقات ورزشی در آمریکا به حساب می آید.اما بازی رایانه ای این مسابقات به پای واقعیت خود طرفدار ندارد.یکی از دلایل این عامل می تونه این باشه که شاید شرکت THQ یک شرکت قوی به حساب نمی آید و شاید اگر یک شرکت قوی تر مسئول ساخت این سری بازی بود مطمئنا ما شاهد کشتی کج رایانه ای بسیار زیبا تری بودیم.شرکت THQ نزدیک 9 سال است که مسابقات کشتی کج رو برای کنسول PS2 و بعد از آن XBOX 360 و PS3 شبیه سازی میکند.اما اگر نسخه ی اول این بازی ها رو با نسخه ی آخر اون مقایسه کنیم شاید اون تغییر یا پیشرفتی که باید در طول 9 سال رخ میداد اتفاق نیفتاده است. 3. Transformers Series : همه ی شما با سری فیلم های Transformers آشنا هستید.این فیلم ها که جای بخصوصی در هالیوود آمریکا پیدا کرده توانسته طرفداران خوبی رو برای خودشون جذب کنن. حتما از این موضوع که 90 در صد بازی هایی که از روی فیلم ها ساخته میشوند موفق نخواهند شد مطلع هستید.سری بازی Transformers هم از این قائده مستثنا نیست .این سری بازی از نسخه ی اول موفق نبودند اما سازندگان آن برای ساخت نسخه های بعدی آن پافشاری کردند.شاید اولین نسخه کمی نوآوری رو در خودش میدید اما نسخه های بعدی کاملا بازی رو تکراری کردند و بدون هیچ تغییر چشم گیری ساخته شدند. The Spider Man Series .4 : همه ی شما با مرد عنکبوتی آشنا هستید و فیلم ها و انیمشن های این شخصیت رو دیده اید.مرد عنکبوتی علاوه بر فیلم و انیمیشن صاحب چند عنوان بازی های رایانه ای نیز هست. اما به هیچ عنوان سری بازی مرد عنکبوتی همانند فیلم هایش محبوب نیستند و حتی می شه گفت که این بازی ها عناوین فیلمیه مرد عنکبوتی رو هم بی ارزش کرده اند.بازی هایی که به هیچ وجه پیشرفتی نکرده اند. اشتباه نکنید. تغییراتی داشته اند اما تغییرات به معنای پیشرفت نیست و اگر بخواهیم بازی های مرد عنکبوتی رو با بازی های یک سوپر هیروی دیگر مانند بتمن مقایسه کنیم میشه گفت که مرد عنکبوتی در این امر کاملا نابود شده است. 5. FootBall Manager 2013 : مربی گری فوتبال از جمه بازی هایی است که سال به سال همراه با خود بازی های فوتبال منتشر می شود.ایده ی ساخت یک بازی در این سبک (یعنی مربیگری فوتبال) ایده ی ای است که از اول معلوم هست که موفق نخواهد بود زیرا ما در آن فقط مسئول مدیریت پشت صحنه ی یک بازی فوتبال هستیم.پس چرا تا وقتی که می توانیم یک بازی فوتبال رو خودمون انجام بدهیم به بازی مثل مربیگری فوتبال روی بیاوریم؟ این سری بازی هیچ وقت به چشم نمی آید و بهترین کار این است که دست از ساخت این چنین بازیی برداشته شود.هر ساله نسخه ای از این بازی منتشر می شود که فرق چندان زیادی با نسخه های قبلی ندارد. و صد البته که ایده ساخت بازیی در این سبک از اول اشتباه بوده.مقدمه : بازی هایی هستند که قبل از انتشارشان سروصدای زیادی می کنند هم به دلیل آوازه ی نام خود و هم به دلیل تریلر هایی که منتشر می کنند.اما این بازی ها پس از انتشار مورد نقدهایی قرار می گیرند که اصلا قابل پیش بینی نبوده اند.ما در این مقاله به این بحث می پردازیم که آیا واقعآ این بی رحمی منتقدان حق آنها بوده یا نه؟ IGI 1&2 : اگر بخواهیم در این لیست یک بازی از بازی های نسل های گذشته را نام ببریم چه بهتر که از بازی IGI نام برده شود.سری بازی IGI یک بازی اکشن اول شخص بوده که مانند این بازی کمتر ساخته شده زیرا در این بازی نباید جنگ مستقیم و رو در رو انجام داد و باید پنهانی و بدون سرو صدا عملیات رو به پایان رسوند.با اینکه زمان زیادی از تولید این بازی می گذرد اما این بازی واقعآ یک بازی خاطره انگیز برای گیمر های قدیمی به شمار می رود.این بازی توسط یک کمپانی نه چندان مشهور بنام Code Master ساخته شد که منتقدان به طور بی منطقی از این بازی انتقاد کردند. این بازی نسبت به بازی های زمان خود بسیار مردانه تر ، جدی تر و طبیعی تر و همینطور سخت تر بود.اما شکست نقدی همین بازی باعث شد که این کمپانی دیگر نتواند بازی های زیادی رو به تولیدبرساند. Need For Speed Run : حال بهتر است از این به بعد به بازی های جدیدتر بپردازیم.دقت کنید شما از یک بازی اتومبیل رانی چه انتظاراتی دارید؟ یا بهتر است بگویم ویژگی های اصلی و اساسی یک بازی اتومبیل رانی چه چیز هایی هستند؟خب مسلمآ پاسخ خیلی ها این است که بازی باید دارای گرافیک بالا ، سرعت و هیجان زیاد ، اتومبیل های سریع و به روز و.... . باشد. اما اگر یک بازی اتومبیل رانی علاوه بر این ویژگی ها ، خصوصیاتی مانند داشتن داستان (که در کمتر بازی اتومبیل رانی موجود است) ، نشان دادن شخصیت بازی ، داشتن دمو در بازی وجود داشته باشد پس این بازی یک بازی متمایز از دیگر بازی های اتومبیل رانی است. دقت کنید که Open - world بودن از خصوصیات پایه یک بازی اتومبیل رانی نیست.اما حالا برای چی بازی RUN یک بازی موفق از نظر منتقدان نشد.ایراد های این بازی چه بود؟در پاسخ می شه گفت که بیشتر ایراد هایی که توسط منتقدان از این بازی گرفته شد کامل نبودن مزایایی بود که این بازی بیشتر از بازی های اتومبیل رانی دیگر داشت.برای مثال داستان:یکی از این ایراد ها این بود که داستان بازی دارای جزییات دقیقی نبود اما ما می بینیم که نداشتن داستان در بیشتر بازی های ریسینگ انگیزه و هدف رو از بازیکن می گیره.اما حال داستانی که باید برای یک بازی اتومبیل رانی نوشته شده باشه باید به دقیقی داستان یک بازی اکشن یا شوتر باشه؟و حتی Open - Wold نبودن. به نظر می رسه که منتقدان انتظار های خیلی زیادی از بازی داشتند. چطور میشه یک بازی اتومبیل رانی که مسیر بازی از غرب به شرق آمریکا هست و در چند شهر بازی انجام میشه Open - WOlrd باشه.همه ی این اشکالات ریز بازی RUN در مقابل گرفیک خیره کننده و دکمه زنی های هیجان انگیز و حتی موزیک های فوق العاده خود و همینطور هیجان سرعت بازی نباید انقدرها کفه ی ترازو رو به سمت شکست یک بازی سنگین کند Medal of Honor : Warfighter : به نظر شما یک بازی شبیه ساز جنگ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟آیا داشتن یک گرافیک بالا صداگذاری بی نقص و همینطور گیم پلی بسیار طبیعی برای چنین بازیی کافی نیست؟ نسخه جدید بازی مدال افتخار از جمله بازی هایی بود که منتقدان ظلم زیادی به این بازی کردند. گرفتن اشکالات بی منطق و بی ثبات باعث شد که سازندگان این سری بازی از ساخت ادامه این مجموعه دست بردارند..در این بازی سعی شده که تمام خصوصیات یک جنگ واقعی با چنین جنگی نزدیک باشد. اما آیا واقعا یک بازی مانند ندای وظیفه که به طور میانگین امتیاز 8.5 گرفته است نسبت به این بازی که امتیاز 6 گرفته است بهتر عمل کرده است؟ به نظر شما کدام جنگ از بین این دو به واقعیت نزدیک تر بوده اند؟آیا شما دوست دارید بازیی را انجام دهید که دارای سیستم بازیابی تعداد دشمن باشد و هرچه از دشمنان می کشید باز هم تعداد آنها تمام نشود و تنها راه پیش روی ،پیش روی سنگر به سنگر باشد تا هم رزمان ما همراه ما به جلو بیایند وفقط به این صورت باشد که از شر دشمنان خلاص شویم؟ نه مسلامآ از این خبر ها نیست و اگر در دل دشمن سنگر بگیریم خبری از ساپورت هم رزمان خود نخواهد بود و آنها برای جان خود ارزش بیشتری قائلند. مسلما در دنیای بازی بی عدالتی فراوان است. ایرادهایی که به بازی مدال افتخار گرفته شد. ایرادهایی نبوده که از این بازی ،یک بازی با میانگین امتیاز 6 یا 7 بسازد. .یکی از این ایراد ها این بود که چرا کارکتر وقتی اسلحه ای را بر می دارد اسلحه خود را نمی اندازد.اما قانونی در جنگ های واقعی هست که می گوید "اسلحه مانند ناموس می ماند" و در این بازی هم سعی شده که همه چی مانند یک جنگ واقعی باشد. در آخر عرض کنم که من قبل از نمره دهی این بازی توسط منتقدان این بازی رو به پایان رسوندم و با وجود لذتی که از بازی بردم انتظار امتیاز 8 9 رو داشتم و با دیدن امتیازات بازی شوکه شدم.به نظر من برای کار منتقدان هم باید منتقدی وجود داشته باشد و این منتقدان باید از خود گیمر ها باشند اما متاسفانه رسمی که در دنیای گیم هست این است که تا یک بازی مورد نقد منفی قرار می گیرد گیمر ها هم خود را همرنگ همان نقد می کنند. منبع:پردیس گیم
  11. بازی هایی که به حق خود نرسیدند.(مقاله)

    در این تایپیک قصد دارم دیدگاه خودم رو در مورد 10 بازیی که پیشرفت چشم گیری با نسخه های قبلی خود نداشته اند بیان کنم. مقدمه : خیلی از بازی ها هنگامی که ساخته می شوند از نگاه مثبت منتقدان بهره مند می شوند و فروش خوبی رو به خود اختصاص می دهند.به همین دلیل سازندگان این گونه بازی ها به فکر ساخت نسخه های بعدی آن می کنند. اما اشتباهی که خیلی از آنها مرتکب می شوند این است که فکر می کنند اگر همان گیم پلی و خصوصیات را ادامه دهند و فقط به صرف اینکه داستان را ادامه دار کنند بازی را بسازند گیمر ها مثل نسخه ی قبلی از آن لذت می برند اما در حالی که بسیاری مواقع این گونه ادامه ها نام و آوازه ی نسخه ی قبلی را هم از بین می برد.اما دسته ی دیگری هم وجود دارند و آن این است که از همان نسخه ی اول یک بازی متوسط به پایین شناخته می شوند اما سازندگان باز هم برای ساخت نسخه های بعدی به اصطلاح لجاجت به خرج می دهند.در اینجا به 10 بازی که نسخه های بعدی آن پیشرفت زیادی نسبت به نسخه های قبلی نکرده اشاره می کنیم. 1. F1 Racing Series : بازی های مسابقات رالی فرمول یک که از سال 2010 اولین نسخه ی آن ساخته شد بیشتر شبیه یک بازی به سبک شبیه سازی مسابقات فرمول یک هست تا یک بازی به سبک اتومبیل رانی. در این بازی ها همه ی عوامل محیطی از جمله باد و باران و ..... . و حتی باد لاستیک ها در رانندگی شما تاثیر دارد.این سری بازی توانسته به بهترین شکل ممکن مسابقات فرمول یک رو شبیه سازی کنه.اما حال که سه نسخه از آن ساخته شده بیشترین تغییری که در بازی دیده میشه سال بازی هست که از 2010 به 2011 و 2012 تغییر کرده است.البته با توجه به سبک بازی نمیشه انتظار داشت که هر سال تغییر چشم گیری از بازی دیده شود اما چه اصراری هست که حتما هر سال یک نسخه از این بازی به انتشار در بیاید. 2. WWE Series : مسابقات کشتی کج از جمله پرطرفدار ترین مسابقات ورزشی در آمریکا به حساب می آید.اما بازی رایانه ای این مسابقات به پای واقعیت خود طرفدار ندارد.یکی از دلایل این عامل می تونه این باشه که شاید شرکت THQ یک شرکت قوی به حساب نمی آید و شاید اگر یک شرکت قوی تر مسئول ساخت این سری بازی بود مطمئنا ما شاهد کشتی کج رایانه ای بسیار زیبا تری بودیم.شرکت THQ نزدیک 9 سال است که مسابقات کشتی کج رو برای کنسول PS2 و بعد از آن XBOX 360 و PS3 شبیه سازی میکند.اما اگر نسخه ی اول این بازی ها رو با نسخه ی آخر اون مقایسه کنیم شاید اون تغییر یا پیشرفتی که باید در طول 9 سال رخ میداد اتفاق نیفتاده است. 3. Transformers Series : همه ی شما با سری فیلم های Transformers آشنا هستید.این فیلم ها که جای بخصوصی در هالیوود آمریکا پیدا کرده توانسته طرفداران خوبی رو برای خودشون جذب کنن. حتما از این موضوع که 90 در صد بازی هایی که از روی فیلم ها ساخته میشوند موفق نخواهند شد مطلع هستید.سری بازی Transformers هم از این قائده مستثنا نیست .این سری بازی از نسخه ی اول موفق نبودند اما سازندگان آن برای ساخت نسخه های بعدی آن پافشاری کردند.شاید اولین نسخه کمی نوآوری رو در خودش میدید اما نسخه های بعدی کاملا بازی رو تکراری کردند و بدون هیچ تغییر چشم گیری ساخته شدند. The Spider Man Series .4 : همه ی شما با مرد عنکبوتی آشنا هستید و فیلم ها و انیمشن های این شخصیت رو دیده اید.مرد عنکبوتی علاوه بر فیلم و انیمیشن صاحب چند عنوان بازی های رایانه ای نیز هست. اما به هیچ عنوان سری بازی مرد عنکبوتی همانند فیلم هایش محبوب نیستند و حتی می شه گفت که این بازی ها عناوین فیلمیه مرد عنکبوتی رو هم بی ارزش کرده اند.بازی هایی که به هیچ وجه پیشرفتی نکرده اند. اشتباه نکنید. تغییراتی داشته اند اما تغییرات به معنای پیشرفت نیست و اگر بخواهیم بازی های مرد عنکبوتی رو با بازی های یک سوپر هیروی دیگر مانند بتمن مقایسه کنیم میشه گفت که مرد عنکبوتی در این امر کاملا نابود شده است. 5. FootBall Manager 2013 : مربی گری فوتبال از جمه بازی هایی است که سال به سال همراه با خود بازی های فوتبال منتشر می شود.ایده ی ساخت یک بازی در این سبک (یعنی مربیگری فوتبال) ایده ی ای است که از اول معلوم هست که موفق نخواهد بود زیرا ما در آن فقط مسئول مدیریت پشت صحنه ی یک بازی فوتبال هستیم.پس چرا تا وقتی که می توانیم یک بازی فوتبال رو خودمون انجام بدهیم به بازی مثل مربیگری فوتبال روی بیاوریم؟ این سری بازی هیچ وقت به چشم نمی آید و بهترین کار این است که دست از ساخت این چنین بازیی برداشته شود.هر ساله نسخه ای از این بازی منتشر می شود که فرق چندان زیادی با نسخه های قبلی ندارد. و صد البته که ایده ساخت بازیی در این سبک از اول اشتباه بوده.مقدمه : بازی هایی هستند که قبل از انتشارشان سروصدای زیادی می کنند هم به دلیل آوازه ی نام خود و هم به دلیل تریلر هایی که منتشر می کنند.اما این بازی ها پس از انتشار مورد نقدهایی قرار می گیرند که اصلا قابل پیش بینی نبوده اند.ما در این مقاله به این بحث می پردازیم که آیا واقعآ این بی رحمی منتقدان حق آنها بوده یا نه؟ IGI 1&2 : اگر بخواهیم در این لیست یک بازی از بازی های نسل های گذشته را نام ببریم چه بهتر که از بازی IGI نام برده شود.سری بازی IGI یک بازی اکشن اول شخص بوده که مانند این بازی کمتر ساخته شده زیرا در این بازی نباید جنگ مستقیم و رو در رو انجام داد و باید پنهانی و بدون سرو صدا عملیات رو به پایان رسوند.با اینکه زمان زیادی از تولید این بازی می گذرد اما این بازی واقعآ یک بازی خاطره انگیز برای گیمر های قدیمی به شمار می رود.این بازی توسط یک کمپانی نه چندان مشهور بنام Code Master ساخته شد که منتقدان به طور بی منطقی از این بازی انتقاد کردند. این بازی نسبت به بازی های زمان خود بسیار مردانه تر ، جدی تر و طبیعی تر و همینطور سخت تر بود.اما شکست نقدی همین بازی باعث شد که این کمپانی دیگر نتواند بازی های زیادی رو به تولیدبرساند. Need For Speed Run : حال بهتر است از این به بعد به بازی های جدیدتر بپردازیم.دقت کنید شما از یک بازی اتومبیل رانی چه انتظاراتی دارید؟ یا بهتر است بگویم ویژگی های اصلی و اساسی یک بازی اتومبیل رانی چه چیز هایی هستند؟خب مسلمآ پاسخ خیلی ها این است که بازی باید دارای گرافیک بالا ، سرعت و هیجان زیاد ، اتومبیل های سریع و به روز و.... . باشد. اما اگر یک بازی اتومبیل رانی علاوه بر این ویژگی ها ، خصوصیاتی مانند داشتن داستان (که در کمتر بازی اتومبیل رانی موجود است) ، نشان دادن شخصیت بازی ، داشتن دمو در بازی وجود داشته باشد پس این بازی یک بازی متمایز از دیگر بازی های اتومبیل رانی است. دقت کنید که Open - world بودن از خصوصیات پایه یک بازی اتومبیل رانی نیست.اما حالا برای چی بازی RUN یک بازی موفق از نظر منتقدان نشد.ایراد های این بازی چه بود؟در پاسخ می شه گفت که بیشتر ایراد هایی که توسط منتقدان از این بازی گرفته شد کامل نبودن مزایایی بود که این بازی بیشتر از بازی های اتومبیل رانی دیگر داشت.برای مثال داستان:یکی از این ایراد ها این بود که داستان بازی دارای جزییات دقیقی نبود اما ما می بینیم که نداشتن داستان در بیشتر بازی های ریسینگ انگیزه و هدف رو از بازیکن می گیره.اما حال داستانی که باید برای یک بازی اتومبیل رانی نوشته شده باشه باید به دقیقی داستان یک بازی اکشن یا شوتر باشه؟و حتی Open - Wold نبودن. به نظر می رسه که منتقدان انتظار های خیلی زیادی از بازی داشتند. چطور میشه یک بازی اتومبیل رانی که مسیر بازی از غرب به شرق آمریکا هست و در چند شهر بازی انجام میشه Open - WOlrd باشه.همه ی این اشکالات ریز بازی RUN در مقابل گرفیک خیره کننده و دکمه زنی های هیجان انگیز و حتی موزیک های فوق العاده خود و همینطور هیجان سرعت بازی نباید انقدرها کفه ی ترازو رو به سمت شکست یک بازی سنگین کند Medal of Honor : Warfighter : به نظر شما یک بازی شبیه ساز جنگ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟آیا داشتن یک گرافیک بالا صداگذاری بی نقص و همینطور گیم پلی بسیار طبیعی برای چنین بازیی کافی نیست؟ نسخه جدید بازی مدال افتخار از جمله بازی هایی بود که منتقدان ظلم زیادی به این بازی کردند. گرفتن اشکالات بی منطق و بی ثبات باعث شد که سازندگان این سری بازی از ساخت ادامه این مجموعه دست بردارند..در این بازی سعی شده که تمام خصوصیات یک جنگ واقعی با چنین جنگی نزدیک باشد. اما آیا واقعا یک بازی مانند ندای وظیفه که به طور میانگین امتیاز 8.5 گرفته است نسبت به این بازی که امتیاز 6 گرفته است بهتر عمل کرده است؟ به نظر شما کدام جنگ از بین این دو به واقعیت نزدیک تر بوده اند؟آیا شما دوست دارید بازیی را انجام دهید که دارای سیستم بازیابی تعداد دشمن باشد و هرچه از دشمنان می کشید باز هم تعداد آنها تمام نشود و تنها راه پیش روی ،پیش روی سنگر به سنگر باشد تا هم رزمان ما همراه ما به جلو بیایند وفقط به این صورت باشد که از شر دشمنان خلاص شویم؟ نه مسلامآ از این خبر ها نیست و اگر در دل دشمن سنگر بگیریم خبری از ساپورت هم رزمان خود نخواهد بود و آنها برای جان خود ارزش بیشتری قائلند. مسلما در دنیای بازی بی عدالتی فراوان است. ایرادهایی که به بازی مدال افتخار گرفته شد. ایرادهایی نبوده که از این بازی ،یک بازی با میانگین امتیاز 6 یا 7 بسازد. .یکی از این ایراد ها این بود که چرا کارکتر وقتی اسلحه ای را بر می دارد اسلحه خود را نمی اندازد.اما قانونی در جنگ های واقعی هست که می گوید "اسلحه مانند ناموس می ماند" و در این بازی هم سعی شده که همه چی مانند یک جنگ واقعی باشد. در آخر عرض کنم که من قبل از نمره دهی این بازی توسط منتقدان این بازی رو به پایان رسوندم و با وجود لذتی که از بازی بردم انتظار امتیاز 8 9 رو داشتم و با دیدن امتیازات بازی شوکه شدم.به نظر من برای کار منتقدان هم باید منتقدی وجود داشته باشد و این منتقدان باید از خود گیمر ها باشند اما متاسفانه رسمی که در دنیای گیم هست این است که تا یک بازی مورد نقد منفی قرار می گیرد گیمر ها هم خود را همرنگ همان نقد می کنند. منبع:پردیس گیم
  12. بازی هایی که به حق خود نرسیدند.(مقاله)

    در این تایپیک قصد دارم دیدگاه خودم رو در مورد 10 بازیی که پیشرفت چشم گیری با نسخه های قبلی خود نداشته اند بیان کنم. مقدمه : خیلی از بازی ها هنگامی که ساخته می شوند از نگاه مثبت منتقدان بهره مند می شوند و فروش خوبی رو به خود اختصاص می دهند.به همین دلیل سازندگان این گونه بازی ها به فکر ساخت نسخه های بعدی آن می کنند. اما اشتباهی که خیلی از آنها مرتکب می شوند این است که فکر می کنند اگر همان گیم پلی و خصوصیات را ادامه دهند و فقط به صرف اینکه داستان را ادامه دار کنند بازی را بسازند گیمر ها مثل نسخه ی قبلی از آن لذت می برند اما در حالی که بسیاری مواقع این گونه ادامه ها نام و آوازه ی نسخه ی قبلی را هم از بین می برد.اما دسته ی دیگری هم وجود دارند و آن این است که از همان نسخه ی اول یک بازی متوسط به پایین شناخته می شوند اما سازندگان باز هم برای ساخت نسخه های بعدی به اصطلاح لجاجت به خرج می دهند.در اینجا به 10 بازی که نسخه های بعدی آن پیشرفت زیادی نسبت به نسخه های قبلی نکرده اشاره می کنیم. 1. F1 Racing Series : بازی های مسابقات رالی فرمول یک که از سال 2010 اولین نسخه ی آن ساخته شد بیشتر شبیه یک بازی به سبک شبیه سازی مسابقات فرمول یک هست تا یک بازی به سبک اتومبیل رانی. در این بازی ها همه ی عوامل محیطی از جمله باد و باران و ..... . و حتی باد لاستیک ها در رانندگی شما تاثیر دارد.این سری بازی توانسته به بهترین شکل ممکن مسابقات فرمول یک رو شبیه سازی کنه.اما حال که سه نسخه از آن ساخته شده بیشترین تغییری که در بازی دیده میشه سال بازی هست که از 2010 به 2011 و 2012 تغییر کرده است.البته با توجه به سبک بازی نمیشه انتظار داشت که هر سال تغییر چشم گیری از بازی دیده شود اما چه اصراری هست که حتما هر سال یک نسخه از این بازی به انتشار در بیاید. 2. WWE Series : مسابقات کشتی کج از جمله پرطرفدار ترین مسابقات ورزشی در آمریکا به حساب می آید.اما بازی رایانه ای این مسابقات به پای واقعیت خود طرفدار ندارد.یکی از دلایل این عامل می تونه این باشه که شاید شرکت THQ یک شرکت قوی به حساب نمی آید و شاید اگر یک شرکت قوی تر مسئول ساخت این سری بازی بود مطمئنا ما شاهد کشتی کج رایانه ای بسیار زیبا تری بودیم.شرکت THQ نزدیک 9 سال است که مسابقات کشتی کج رو برای کنسول PS2 و بعد از آن XBOX 360 و PS3 شبیه سازی میکند.اما اگر نسخه ی اول این بازی ها رو با نسخه ی آخر اون مقایسه کنیم شاید اون تغییر یا پیشرفتی که باید در طول 9 سال رخ میداد اتفاق نیفتاده است. 3. Transformers Series : همه ی شما با سری فیلم های Transformers آشنا هستید.این فیلم ها که جای بخصوصی در هالیوود آمریکا پیدا کرده توانسته طرفداران خوبی رو برای خودشون جذب کنن. حتما از این موضوع که 90 در صد بازی هایی که از روی فیلم ها ساخته میشوند موفق نخواهند شد مطلع هستید.سری بازی Transformers هم از این قائده مستثنا نیست .این سری بازی از نسخه ی اول موفق نبودند اما سازندگان آن برای ساخت نسخه های بعدی آن پافشاری کردند.شاید اولین نسخه کمی نوآوری رو در خودش میدید اما نسخه های بعدی کاملا بازی رو تکراری کردند و بدون هیچ تغییر چشم گیری ساخته شدند. The Spider Man Series .4 : همه ی شما با مرد عنکبوتی آشنا هستید و فیلم ها و انیمشن های این شخصیت رو دیده اید.مرد عنکبوتی علاوه بر فیلم و انیمیشن صاحب چند عنوان بازی های رایانه ای نیز هست. اما به هیچ عنوان سری بازی مرد عنکبوتی همانند فیلم هایش محبوب نیستند و حتی می شه گفت که این بازی ها عناوین فیلمیه مرد عنکبوتی رو هم بی ارزش کرده اند.بازی هایی که به هیچ وجه پیشرفتی نکرده اند. اشتباه نکنید. تغییراتی داشته اند اما تغییرات به معنای پیشرفت نیست و اگر بخواهیم بازی های مرد عنکبوتی رو با بازی های یک سوپر هیروی دیگر مانند بتمن مقایسه کنیم میشه گفت که مرد عنکبوتی در این امر کاملا نابود شده است. 5. FootBall Manager 2013 : مربی گری فوتبال از جمه بازی هایی است که سال به سال همراه با خود بازی های فوتبال منتشر می شود.ایده ی ساخت یک بازی در این سبک (یعنی مربیگری فوتبال) ایده ی ای است که از اول معلوم هست که موفق نخواهد بود زیرا ما در آن فقط مسئول مدیریت پشت صحنه ی یک بازی فوتبال هستیم.پس چرا تا وقتی که می توانیم یک بازی فوتبال رو خودمون انجام بدهیم به بازی مثل مربیگری فوتبال روی بیاوریم؟ این سری بازی هیچ وقت به چشم نمی آید و بهترین کار این است که دست از ساخت این چنین بازیی برداشته شود.هر ساله نسخه ای از این بازی منتشر می شود که فرق چندان زیادی با نسخه های قبلی ندارد. و صد البته که ایده ساخت بازیی در این سبک از اول اشتباه بوده.مقدمه : بازی هایی هستند که قبل از انتشارشان سروصدای زیادی می کنند هم به دلیل آوازه ی نام خود و هم به دلیل تریلر هایی که منتشر می کنند.اما این بازی ها پس از انتشار مورد نقدهایی قرار می گیرند که اصلا قابل پیش بینی نبوده اند.ما در این مقاله به این بحث می پردازیم که آیا واقعآ این بی رحمی منتقدان حق آنها بوده یا نه؟ IGI 1&2 : اگر بخواهیم در این لیست یک بازی از بازی های نسل های گذشته را نام ببریم چه بهتر که از بازی IGI نام برده شود.سری بازی IGI یک بازی اکشن اول شخص بوده که مانند این بازی کمتر ساخته شده زیرا در این بازی نباید جنگ مستقیم و رو در رو انجام داد و باید پنهانی و بدون سرو صدا عملیات رو به پایان رسوند.با اینکه زمان زیادی از تولید این بازی می گذرد اما این بازی واقعآ یک بازی خاطره انگیز برای گیمر های قدیمی به شمار می رود.این بازی توسط یک کمپانی نه چندان مشهور بنام Code Master ساخته شد که منتقدان به طور بی منطقی از این بازی انتقاد کردند. این بازی نسبت به بازی های زمان خود بسیار مردانه تر ، جدی تر و طبیعی تر و همینطور سخت تر بود.اما شکست نقدی همین بازی باعث شد که این کمپانی دیگر نتواند بازی های زیادی رو به تولیدبرساند. Need For Speed Run : حال بهتر است از این به بعد به بازی های جدیدتر بپردازیم.دقت کنید شما از یک بازی اتومبیل رانی چه انتظاراتی دارید؟ یا بهتر است بگویم ویژگی های اصلی و اساسی یک بازی اتومبیل رانی چه چیز هایی هستند؟خب مسلمآ پاسخ خیلی ها این است که بازی باید دارای گرافیک بالا ، سرعت و هیجان زیاد ، اتومبیل های سریع و به روز و.... . باشد. اما اگر یک بازی اتومبیل رانی علاوه بر این ویژگی ها ، خصوصیاتی مانند داشتن داستان (که در کمتر بازی اتومبیل رانی موجود است) ، نشان دادن شخصیت بازی ، داشتن دمو در بازی وجود داشته باشد پس این بازی یک بازی متمایز از دیگر بازی های اتومبیل رانی است. دقت کنید که Open - world بودن از خصوصیات پایه یک بازی اتومبیل رانی نیست.اما حالا برای چی بازی RUN یک بازی موفق از نظر منتقدان نشد.ایراد های این بازی چه بود؟در پاسخ می شه گفت که بیشتر ایراد هایی که توسط منتقدان از این بازی گرفته شد کامل نبودن مزایایی بود که این بازی بیشتر از بازی های اتومبیل رانی دیگر داشت.برای مثال داستان:یکی از این ایراد ها این بود که داستان بازی دارای جزییات دقیقی نبود اما ما می بینیم که نداشتن داستان در بیشتر بازی های ریسینگ انگیزه و هدف رو از بازیکن می گیره.اما حال داستانی که باید برای یک بازی اتومبیل رانی نوشته شده باشه باید به دقیقی داستان یک بازی اکشن یا شوتر باشه؟و حتی Open - Wold نبودن. به نظر می رسه که منتقدان انتظار های خیلی زیادی از بازی داشتند. چطور میشه یک بازی اتومبیل رانی که مسیر بازی از غرب به شرق آمریکا هست و در چند شهر بازی انجام میشه Open - WOlrd باشه.همه ی این اشکالات ریز بازی RUN در مقابل گرفیک خیره کننده و دکمه زنی های هیجان انگیز و حتی موزیک های فوق العاده خود و همینطور هیجان سرعت بازی نباید انقدرها کفه ی ترازو رو به سمت شکست یک بازی سنگین کند Medal of Honor : Warfighter : به نظر شما یک بازی شبیه ساز جنگ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟آیا داشتن یک گرافیک بالا صداگذاری بی نقص و همینطور گیم پلی بسیار طبیعی برای چنین بازیی کافی نیست؟ نسخه جدید بازی مدال افتخار از جمله بازی هایی بود که منتقدان ظلم زیادی به این بازی کردند. گرفتن اشکالات بی منطق و بی ثبات باعث شد که سازندگان این سری بازی از ساخت ادامه این مجموعه دست بردارند..در این بازی سعی شده که تمام خصوصیات یک جنگ واقعی با چنین جنگی نزدیک باشد. اما آیا واقعا یک بازی مانند ندای وظیفه که به طور میانگین امتیاز 8.5 گرفته است نسبت به این بازی که امتیاز 6 گرفته است بهتر عمل کرده است؟ به نظر شما کدام جنگ از بین این دو به واقعیت نزدیک تر بوده اند؟آیا شما دوست دارید بازیی را انجام دهید که دارای سیستم بازیابی تعداد دشمن باشد و هرچه از دشمنان می کشید باز هم تعداد آنها تمام نشود و تنها راه پیش روی ،پیش روی سنگر به سنگر باشد تا هم رزمان ما همراه ما به جلو بیایند وفقط به این صورت باشد که از شر دشمنان خلاص شویم؟ نه مسلامآ از این خبر ها نیست و اگر در دل دشمن سنگر بگیریم خبری از ساپورت هم رزمان خود نخواهد بود و آنها برای جان خود ارزش بیشتری قائلند. مسلما در دنیای بازی بی عدالتی فراوان است. ایرادهایی که به بازی مدال افتخار گرفته شد. ایرادهایی نبوده که از این بازی ،یک بازی با میانگین امتیاز 6 یا 7 بسازد. .یکی از این ایراد ها این بود که چرا کارکتر وقتی اسلحه ای را بر می دارد اسلحه خود را نمی اندازد.اما قانونی در جنگ های واقعی هست که می گوید "اسلحه مانند ناموس می ماند" و در این بازی هم سعی شده که همه چی مانند یک جنگ واقعی باشد. در آخر عرض کنم که من قبل از نمره دهی این بازی توسط منتقدان این بازی رو به پایان رسوندم و با وجود لذتی که از بازی بردم انتظار امتیاز 8 9 رو داشتم و با دیدن امتیازات بازی شوکه شدم.به نظر من برای کار منتقدان هم باید منتقدی وجود داشته باشد و این منتقدان باید از خود گیمر ها باشند اما متاسفانه رسمی که در دنیای گیم هست این است که تا یک بازی مورد نقد منفی قرار می گیرد گیمر ها هم خود را همرنگ همان نقد می کنند. منبع:پردیس گیم
  13. بازی هایی که به حق خود نرسیدند.(مقاله)

    در این تایپیک قصد دارم دیدگاه خودم رو در مورد 10 بازیی که پیشرفت چشم گیری با نسخه های قبلی خود نداشته اند بیان کنم. مقدمه : خیلی از بازی ها هنگامی که ساخته می شوند از نگاه مثبت منتقدان بهره مند می شوند و فروش خوبی رو به خود اختصاص می دهند.به همین دلیل سازندگان این گونه بازی ها به فکر ساخت نسخه های بعدی آن می کنند. اما اشتباهی که خیلی از آنها مرتکب می شوند این است که فکر می کنند اگر همان گیم پلی و خصوصیات را ادامه دهند و فقط به صرف اینکه داستان را ادامه دار کنند بازی را بسازند گیمر ها مثل نسخه ی قبلی از آن لذت می برند اما در حالی که بسیاری مواقع این گونه ادامه ها نام و آوازه ی نسخه ی قبلی را هم از بین می برد.اما دسته ی دیگری هم وجود دارند و آن این است که از همان نسخه ی اول یک بازی متوسط به پایین شناخته می شوند اما سازندگان باز هم برای ساخت نسخه های بعدی به اصطلاح لجاجت به خرج می دهند.در اینجا به 10 بازی که نسخه های بعدی آن پیشرفت زیادی نسبت به نسخه های قبلی نکرده اشاره می کنیم. 1. F1 Racing Series : بازی های مسابقات رالی فرمول یک که از سال 2010 اولین نسخه ی آن ساخته شد بیشتر شبیه یک بازی به سبک شبیه سازی مسابقات فرمول یک هست تا یک بازی به سبک اتومبیل رانی. در این بازی ها همه ی عوامل محیطی از جمله باد و باران و ..... . و حتی باد لاستیک ها در رانندگی شما تاثیر دارد.این سری بازی توانسته به بهترین شکل ممکن مسابقات فرمول یک رو شبیه سازی کنه.اما حال که سه نسخه از آن ساخته شده بیشترین تغییری که در بازی دیده میشه سال بازی هست که از 2010 به 2011 و 2012 تغییر کرده است.البته با توجه به سبک بازی نمیشه انتظار داشت که هر سال تغییر چشم گیری از بازی دیده شود اما چه اصراری هست که حتما هر سال یک نسخه از این بازی به انتشار در بیاید. 2. WWE Series : مسابقات کشتی کج از جمله پرطرفدار ترین مسابقات ورزشی در آمریکا به حساب می آید.اما بازی رایانه ای این مسابقات به پای واقعیت خود طرفدار ندارد.یکی از دلایل این عامل می تونه این باشه که شاید شرکت THQ یک شرکت قوی به حساب نمی آید و شاید اگر یک شرکت قوی تر مسئول ساخت این سری بازی بود مطمئنا ما شاهد کشتی کج رایانه ای بسیار زیبا تری بودیم.شرکت THQ نزدیک 9 سال است که مسابقات کشتی کج رو برای کنسول PS2 و بعد از آن XBOX 360 و PS3 شبیه سازی میکند.اما اگر نسخه ی اول این بازی ها رو با نسخه ی آخر اون مقایسه کنیم شاید اون تغییر یا پیشرفتی که باید در طول 9 سال رخ میداد اتفاق نیفتاده است. 3. Transformers Series : همه ی شما با سری فیلم های Transformers آشنا هستید.این فیلم ها که جای بخصوصی در هالیوود آمریکا پیدا کرده توانسته طرفداران خوبی رو برای خودشون جذب کنن. حتما از این موضوع که 90 در صد بازی هایی که از روی فیلم ها ساخته میشوند موفق نخواهند شد مطلع هستید.سری بازی Transformers هم از این قائده مستثنا نیست .این سری بازی از نسخه ی اول موفق نبودند اما سازندگان آن برای ساخت نسخه های بعدی آن پافشاری کردند.شاید اولین نسخه کمی نوآوری رو در خودش میدید اما نسخه های بعدی کاملا بازی رو تکراری کردند و بدون هیچ تغییر چشم گیری ساخته شدند. The Spider Man Series .4 : همه ی شما با مرد عنکبوتی آشنا هستید و فیلم ها و انیمشن های این شخصیت رو دیده اید.مرد عنکبوتی علاوه بر فیلم و انیمیشن صاحب چند عنوان بازی های رایانه ای نیز هست. اما به هیچ عنوان سری بازی مرد عنکبوتی همانند فیلم هایش محبوب نیستند و حتی می شه گفت که این بازی ها عناوین فیلمیه مرد عنکبوتی رو هم بی ارزش کرده اند.بازی هایی که به هیچ وجه پیشرفتی نکرده اند. اشتباه نکنید. تغییراتی داشته اند اما تغییرات به معنای پیشرفت نیست و اگر بخواهیم بازی های مرد عنکبوتی رو با بازی های یک سوپر هیروی دیگر مانند بتمن مقایسه کنیم میشه گفت که مرد عنکبوتی در این امر کاملا نابود شده است. 5. FootBall Manager 2013 : مربی گری فوتبال از جمه بازی هایی است که سال به سال همراه با خود بازی های فوتبال منتشر می شود.ایده ی ساخت یک بازی در این سبک (یعنی مربیگری فوتبال) ایده ی ای است که از اول معلوم هست که موفق نخواهد بود زیرا ما در آن فقط مسئول مدیریت پشت صحنه ی یک بازی فوتبال هستیم.پس چرا تا وقتی که می توانیم یک بازی فوتبال رو خودمون انجام بدهیم به بازی مثل مربیگری فوتبال روی بیاوریم؟ این سری بازی هیچ وقت به چشم نمی آید و بهترین کار این است که دست از ساخت این چنین بازیی برداشته شود.هر ساله نسخه ای از این بازی منتشر می شود که فرق چندان زیادی با نسخه های قبلی ندارد. و صد البته که ایده ساخت بازیی در این سبک از اول اشتباه بوده.مقدمه : بازی هایی هستند که قبل از انتشارشان سروصدای زیادی می کنند هم به دلیل آوازه ی نام خود و هم به دلیل تریلر هایی که منتشر می کنند.اما این بازی ها پس از انتشار مورد نقدهایی قرار می گیرند که اصلا قابل پیش بینی نبوده اند.ما در این مقاله به این بحث می پردازیم که آیا واقعآ این بی رحمی منتقدان حق آنها بوده یا نه؟ IGI 1&2 : اگر بخواهیم در این لیست یک بازی از بازی های نسل های گذشته را نام ببریم چه بهتر که از بازی IGI نام برده شود.سری بازی IGI یک بازی اکشن اول شخص بوده که مانند این بازی کمتر ساخته شده زیرا در این بازی نباید جنگ مستقیم و رو در رو انجام داد و باید پنهانی و بدون سرو صدا عملیات رو به پایان رسوند.با اینکه زمان زیادی از تولید این بازی می گذرد اما این بازی واقعآ یک بازی خاطره انگیز برای گیمر های قدیمی به شمار می رود.این بازی توسط یک کمپانی نه چندان مشهور بنام Code Master ساخته شد که منتقدان به طور بی منطقی از این بازی انتقاد کردند. این بازی نسبت به بازی های زمان خود بسیار مردانه تر ، جدی تر و طبیعی تر و همینطور سخت تر بود.اما شکست نقدی همین بازی باعث شد که این کمپانی دیگر نتواند بازی های زیادی رو به تولیدبرساند. Need For Speed Run : حال بهتر است از این به بعد به بازی های جدیدتر بپردازیم.دقت کنید شما از یک بازی اتومبیل رانی چه انتظاراتی دارید؟ یا بهتر است بگویم ویژگی های اصلی و اساسی یک بازی اتومبیل رانی چه چیز هایی هستند؟خب مسلمآ پاسخ خیلی ها این است که بازی باید دارای گرافیک بالا ، سرعت و هیجان زیاد ، اتومبیل های سریع و به روز و.... . باشد. اما اگر یک بازی اتومبیل رانی علاوه بر این ویژگی ها ، خصوصیاتی مانند داشتن داستان (که در کمتر بازی اتومبیل رانی موجود است) ، نشان دادن شخصیت بازی ، داشتن دمو در بازی وجود داشته باشد پس این بازی یک بازی متمایز از دیگر بازی های اتومبیل رانی است. دقت کنید که Open - world بودن از خصوصیات پایه یک بازی اتومبیل رانی نیست.اما حالا برای چی بازی RUN یک بازی موفق از نظر منتقدان نشد.ایراد های این بازی چه بود؟در پاسخ می شه گفت که بیشتر ایراد هایی که توسط منتقدان از این بازی گرفته شد کامل نبودن مزایایی بود که این بازی بیشتر از بازی های اتومبیل رانی دیگر داشت.برای مثال داستان:یکی از این ایراد ها این بود که داستان بازی دارای جزییات دقیقی نبود اما ما می بینیم که نداشتن داستان در بیشتر بازی های ریسینگ انگیزه و هدف رو از بازیکن می گیره.اما حال داستانی که باید برای یک بازی اتومبیل رانی نوشته شده باشه باید به دقیقی داستان یک بازی اکشن یا شوتر باشه؟و حتی Open - Wold نبودن. به نظر می رسه که منتقدان انتظار های خیلی زیادی از بازی داشتند. چطور میشه یک بازی اتومبیل رانی که مسیر بازی از غرب به شرق آمریکا هست و در چند شهر بازی انجام میشه Open - WOlrd باشه.همه ی این اشکالات ریز بازی RUN در مقابل گرفیک خیره کننده و دکمه زنی های هیجان انگیز و حتی موزیک های فوق العاده خود و همینطور هیجان سرعت بازی نباید انقدرها کفه ی ترازو رو به سمت شکست یک بازی سنگین کند Medal of Honor : Warfighter : به نظر شما یک بازی شبیه ساز جنگ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟آیا داشتن یک گرافیک بالا صداگذاری بی نقص و همینطور گیم پلی بسیار طبیعی برای چنین بازیی کافی نیست؟ نسخه جدید بازی مدال افتخار از جمله بازی هایی بود که منتقدان ظلم زیادی به این بازی کردند. گرفتن اشکالات بی منطق و بی ثبات باعث شد که سازندگان این سری بازی از ساخت ادامه این مجموعه دست بردارند..در این بازی سعی شده که تمام خصوصیات یک جنگ واقعی با چنین جنگی نزدیک باشد. اما آیا واقعا یک بازی مانند ندای وظیفه که به طور میانگین امتیاز 8.5 گرفته است نسبت به این بازی که امتیاز 6 گرفته است بهتر عمل کرده است؟ به نظر شما کدام جنگ از بین این دو به واقعیت نزدیک تر بوده اند؟آیا شما دوست دارید بازیی را انجام دهید که دارای سیستم بازیابی تعداد دشمن باشد و هرچه از دشمنان می کشید باز هم تعداد آنها تمام نشود و تنها راه پیش روی ،پیش روی سنگر به سنگر باشد تا هم رزمان ما همراه ما به جلو بیایند وفقط به این صورت باشد که از شر دشمنان خلاص شویم؟ نه مسلامآ از این خبر ها نیست و اگر در دل دشمن سنگر بگیریم خبری از ساپورت هم رزمان خود نخواهد بود و آنها برای جان خود ارزش بیشتری قائلند. مسلما در دنیای بازی بی عدالتی فراوان است. ایرادهایی که به بازی مدال افتخار گرفته شد. ایرادهایی نبوده که از این بازی ،یک بازی با میانگین امتیاز 6 یا 7 بسازد. .یکی از این ایراد ها این بود که چرا کارکتر وقتی اسلحه ای را بر می دارد اسلحه خود را نمی اندازد.اما قانونی در جنگ های واقعی هست که می گوید "اسلحه مانند ناموس می ماند" و در این بازی هم سعی شده که همه چی مانند یک جنگ واقعی باشد. در آخر عرض کنم که من قبل از نمره دهی این بازی توسط منتقدان این بازی رو به پایان رسوندم و با وجود لذتی که از بازی بردم انتظار امتیاز 8 9 رو داشتم و با دیدن امتیازات بازی شوکه شدم.به نظر من برای کار منتقدان هم باید منتقدی وجود داشته باشد و این منتقدان باید از خود گیمر ها باشند اما متاسفانه رسمی که در دنیای گیم هست این است که تا یک بازی مورد نقد منفی قرار می گیرد گیمر ها هم خود را همرنگ همان نقد می کنند. منبع:پردیس گیم
  14. به نام خداوند بخشنده ی مهربان سری کال اف دیوتی بی تردید دوست داشتنی ترین عنوان FPS بازی های رایانه ایست که در چند سال اخیر این عنوان نتوانسته در شرایط مطلوب همیشگی قرار گیرد.بازی ای که با کار استادانه ی infinity ward پا به عرصه ی بازی های رایانه ای گذاشت و حال در سال 2012 قرار است treyarch برای چهارمین بار روی این عنوان کار کند.در ادامه نگاهی بر این عنوان می اندازیم و به این سوال میرسیم که: آیا بازی میتواند به روزهای اوج خود بازگردد یا باز هم با همان بازی تکراری سال های قبل روبه رو خواهیم بود؟ بازی در دو دوره ی مختلف و در دوران 1970 بین 1980 و سال 2025 اتفاق می افتد.در سال 2025 شما در نقش دیود میسون پسر الکس میسون پا به میدان جنگ میگذارید تا در دومین جنگ سرد بین آمریکا و چین از به حقیقت پیوستن رویاهای پلید شخصیت منفی بازی رائول مندز جلوگیری کنید. همچنین سازندگان بازی قول داده اند بازی داستانی پر از سورپرایز دارد و در آن صحنه های سینمایی هیجان انگیزی مشاهده خواهید کرد و نیز با دانستن نام David Goyer نویسنده ی داستان بازی و همچنین کارنامه ی درخشان او و نویسنگی فیلم های مشهوری مثل Batman Begins و Dark Knight میتوان تا حدود زیادی از خوب بودن این بخش اطمینان حاصل نمود. بازی در بخش گیم پلی تغییرات زیادی کرده است.در بازی شما میتوانید کنترل انواع ماشین های جنگی هواپیماهای بدون سرنشین و جت های جنگی را تجربه کنید.در bo 2 سیستم knife جدید اضافه شده و بازی همچنین دارای اسلحه های جدید است که حال و هوای جنگ های مدرن را به شما القاء میکنند که به پرکاربرد ترین آنها میتوان به اسلحه ی M8A1 اشاره کرد. از تجهیزات که بگذریم به سیستم تازه و عجیب بازی های سبک نقش آفرینی میرسیم.شما در بازی میتوانید روش مورد علاقه ی خود را انتخاب کرده و بازی را ادامه دهید.به طور مثال در گیم پلی به نمایش آمده در e3 شما باید بین دو گزینه ی sniper و rappel یک کدام را انتخاب میکردید که این امر در نوع خود جالب است.البته سازندگان بازی گفته اند بازی پایان های متفاوتی نیز در خود گنجانیده است که اگر این تکنیک خوب از کار در آمده باشد بر ارزش انجام دوباره ی بازی افزوده میشود. Treyarch در عنوان هایی که از cod منتشر کرده است یک ماد بسیار زیبا در بازی قرار داده که ماد زامبی نام دارد.آنها قول بزرگترین و بهترین تجربه ی ماد زامبی را در این عنوان داده اند.همچنین صحبت هایی از پشتیبانی این ماد از 8 نفر و پشتیبانی بخش مولتی پلیر بازی از 3 تیم یا بیشتر به میان آمده است. اگر بخواهیم منصف باشیم سازندگان بازی نتوانسته اند تغییری درخور بازی در گرافیک بازی ایجاد کنند.بازی با نسخه ی بهبود یافته و تغییر یافته ی موتور مورد استفاده در cod waw و cod bo 1 در حال ساخت است.استدیوی سازنده کیفیت بافت ها وافکت آب در بازی را بهتر کرده است سایه روشن های بازی بهبود یافته و بازی از سیستم روشنایی HDR بهره میبرد. اینبار این موتور توانایی پشتیبانی از DX11 را خواهد داشت که با این حال بازهم گرافیک بازی هم سطح بازی های در حال عرضه نیست. اگر call of duty در چند سال اخیر نتوانسته در بسیاری از بخش ها موفق عمل کند بدون شک بخش صداگذاری و موسیقی های این بازی بسیار عالی بوده اند.موسیقی های بازی باز هم توسط دو شحص jack wall و trent reznor تهیه میشود و در صداگذاری با توجه به پیشینه ی treyarch میتوان یک صداگذاری بی نقص را روی این عنوان انتظار داشت. Call Of Duty Black Ops 2 به نظر آش دهن سوزی می آید که میتواند یک بار دیگر رکورد فروش این سری را بشکند.بازی تغییرات بزرگی در بخش گیم پلی و تنها تغییرات محسوسی ولی قابل قبول در بخش گرافیکی داشته است و میتواند تا حدود نسبتا زیادی انتظارات گیمر ها را برطرف کند. منبع:پردیس گیم
  15. آینده ی سیاه عملیات های سیاه «پیش نمایش cod bo2

    به نام خداوند بخشنده ی مهربان سری کال اف دیوتی بی تردید دوست داشتنی ترین عنوان FPS بازی های رایانه ایست که در چند سال اخیر این عنوان نتوانسته در شرایط مطلوب همیشگی قرار گیرد.بازی ای که با کار استادانه ی infinity ward پا به عرصه ی بازی های رایانه ای گذاشت و حال در سال 2012 قرار است treyarch برای چهارمین بار روی این عنوان کار کند.در ادامه نگاهی بر این عنوان می اندازیم و به این سوال میرسیم که: آیا بازی میتواند به روزهای اوج خود بازگردد یا باز هم با همان بازی تکراری سال های قبل روبه رو خواهیم بود؟ بازی در دو دوره ی مختلف و در دوران 1970 بین 1980 و سال 2025 اتفاق می افتد.در سال 2025 شما در نقش دیود میسون پسر الکس میسون پا به میدان جنگ میگذارید تا در دومین جنگ سرد بین آمریکا و چین از به حقیقت پیوستن رویاهای پلید شخصیت منفی بازی رائول مندز جلوگیری کنید. همچنین سازندگان بازی قول داده اند بازی داستانی پر از سورپرایز دارد و در آن صحنه های سینمایی هیجان انگیزی مشاهده خواهید کرد و نیز با دانستن نام David Goyer نویسنده ی داستان بازی و همچنین کارنامه ی درخشان او و نویسنگی فیلم های مشهوری مثل Batman Begins و Dark Knight میتوان تا حدود زیادی از خوب بودن این بخش اطمینان حاصل نمود. بازی در بخش گیم پلی تغییرات زیادی کرده است.در بازی شما میتوانید کنترل انواع ماشین های جنگی هواپیماهای بدون سرنشین و جت های جنگی را تجربه کنید.در bo 2 سیستم knife جدید اضافه شده و بازی همچنین دارای اسلحه های جدید است که حال و هوای جنگ های مدرن را به شما القاء میکنند که به پرکاربرد ترین آنها میتوان به اسلحه ی M8A1 اشاره کرد. از تجهیزات که بگذریم به سیستم تازه و عجیب بازی های سبک نقش آفرینی میرسیم.شما در بازی میتوانید روش مورد علاقه ی خود را انتخاب کرده و بازی را ادامه دهید.به طور مثال در گیم پلی به نمایش آمده در e3 شما باید بین دو گزینه ی sniper و rappel یک کدام را انتخاب میکردید که این امر در نوع خود جالب است.البته سازندگان بازی گفته اند بازی پایان های متفاوتی نیز در خود گنجانیده است که اگر این تکنیک خوب از کار در آمده باشد بر ارزش انجام دوباره ی بازی افزوده میشود. Treyarch در عنوان هایی که از cod منتشر کرده است یک ماد بسیار زیبا در بازی قرار داده که ماد زامبی نام دارد.آنها قول بزرگترین و بهترین تجربه ی ماد زامبی را در این عنوان داده اند.همچنین صحبت هایی از پشتیبانی این ماد از 8 نفر و پشتیبانی بخش مولتی پلیر بازی از 3 تیم یا بیشتر به میان آمده است. اگر بخواهیم منصف باشیم سازندگان بازی نتوانسته اند تغییری درخور بازی در گرافیک بازی ایجاد کنند.بازی با نسخه ی بهبود یافته و تغییر یافته ی موتور مورد استفاده در cod waw و cod bo 1 در حال ساخت است.استدیوی سازنده کیفیت بافت ها وافکت آب در بازی را بهتر کرده است سایه روشن های بازی بهبود یافته و بازی از سیستم روشنایی HDR بهره میبرد. اینبار این موتور توانایی پشتیبانی از DX11 را خواهد داشت که با این حال بازهم گرافیک بازی هم سطح بازی های در حال عرضه نیست. اگر call of duty در چند سال اخیر نتوانسته در بسیاری از بخش ها موفق عمل کند بدون شک بخش صداگذاری و موسیقی های این بازی بسیار عالی بوده اند.موسیقی های بازی باز هم توسط دو شحص jack wall و trent reznor تهیه میشود و در صداگذاری با توجه به پیشینه ی treyarch میتوان یک صداگذاری بی نقص را روی این عنوان انتظار داشت. Call Of Duty Black Ops 2 به نظر آش دهن سوزی می آید که میتواند یک بار دیگر رکورد فروش این سری را بشکند.بازی تغییرات بزرگی در بخش گیم پلی و تنها تغییرات محسوسی ولی قابل قبول در بخش گرافیکی داشته است و میتواند تا حدود نسبتا زیادی انتظارات گیمر ها را برطرف کند. منبع:پردیس گیم
×